18.12.2012

X-mas countdown 6 days left!

Heey guys! nu hvor været er så tørt, bliver huden også udsat for vejret, så tænkte at det var tid til nogle beautytips! her er 3:

1. Hvis du har tørre læber

Det jeg jeg personligt gør mod mine tørre læber, som tit sker!, er at jeg skrubber den overflødelige hud af med en tandbørste. Derefter smører jeg læberne ind i en helt normal læpebalm. Trikket plejer at virke, men man skal passe på med ikke at skrubbe for hårdt, da det kun er den øverste del, altså de tørre hudflager der skal væk.

HVis du har virkelig tør hud, så skal du faktisk undgå masker og alkohol basserede tonere, brug istedet en mælke basseret renser, tonere uden alkohol og dyb hydrerende masker

2. Hvis dit ansigt er tørt

Tør hud forkommer meget om vinteren, det sker når du lige har været ude i det kolde vejr, efterfulgt at varme når dukommer hjem. Der findes flere måde at bekæmbe dette på, men detter er en mulighed:

Brug en oliebaseret moisturizer, da den giver et tykkere lag på huden modsat en vandbaseret. Men husk at vælge den rette moisturizer til dig, for ikke alle er til ansigtet eller måske endda ikke til din hudtype. Mange "night creams" er oliebasseret.

3. Hvis du har tørre hænder

Bliver dine hænder meget tørre? jamen, der findes en meget simpel måde på at undgå det. Du skal blot gå med handsker, ja det lyder som om det ikke gør en forskel, men det gør det for huden er tørre på hænder og gør det bl.a. svært at holde hænderne fugtige og bløde, så få dig nogle handsker.

Noget jeg selv gør en gang imellem er at jeg smører hænderne ind i olie (helst olivenolie) og derefter tager man et par handsker på (det kan være et par billige hansker fra tiger) sov med dem på og næste dag vil dine hænder være superbløde, den eneste dårlige side er at  hænderne let bliver tørre igen:(

4. Hvis du har tørre fødder

Undgå våde sokker som kan skabe irritation.

Giv dine fødder en dejlig SPA hvo du lader den hårde hud falde af i et fodbad (med lunken vand og evt. olie i), eller evt. skrub det af med en fil.


håber i kan bruge disse råd!

XOXO
SHPATINA:}


Ingen kommentarer:

Send en kommentar